Greenblog

dinsdag 31 maart 2020

Feelin' Happy

Hoi allemaal,

Hebben jullie het ook wel eens dat je van plan bent om een kaartje te maken en uiteindelijk eindigt met het maken van een album of ander project? Soms leent papier zich gewoon voor een mooi project en dat is helemaal het geval met het prachtige Papierbloc Country Garden.


Ik heb dit keer een filefolder album gemaakt. Je kent die mappen wel waar je je papieren in kunt doen. Dat principe hebt ik toegepast in de dit album.


Snijd 2x cardstock (ik heb Kraftpapier gebruikt) van 14,5 bij 14,5 cm en 1 keer 4,5 bij 14,5 cm. Ril het stuk cardstock van 4,5 bij 14,5 cm op de korte kant op 1 cm en op 3,5 cm. Bevestig de 2 stukken cardstock aan beide kanten op de cm. Dit is de kaft van je album. 

Voor de binnenkant, de filefolder, heb je 6 stukken cardstock nodig van 14 bij 14 cm. Beplak deze aan 1 kant met wit cardstock van 13,5 bij 13,5 cm. Snijd 2 stukken van 13 bij 14 cm. Ril op de kant van 13 cm op elke centimeter en vouw deze om en om zodat je een soort van harmonica krijgt. 

Laat de eerste cm vrij en plak op de 2e lijn een stuk cardstock, laat de volgende vrij en plak weer een stuk cardstock. Als het goed is heb je aan beide kanten een cm over. Dit is de rand waarmee je het binnenstuk in het album bevestigt. Bevestig nu, op dezelfde wijze, aan de andere kant het andere, gerilde, stuk cardstock. 


Snijd 2 stukken wit cardstock van 13,5 bij 13,5 cm en 1 stukje van 2 cm bij 13,5 cm. Snijd vervolgens 2 stukken designpapier van 13 bij 13 cm en 1 stuk van 1,5 bij 13 cm. Bevestig dit op de buitenkant van je album. Maak 2 gaatjes in de rug van je album en bevestig hierin 2 eyelets. Trek hier een lintje door. Dit lint gebruik je aan het eind om af te maken met allemaal stukjes lint. 

Bevestig het binnendeel van je album, met behulp van de rilrandjes, in de kaft. 

 
Voor dit album heb ik gebruikt gemaakt van het mooie Paper Bloc Country Garden 6011/0643. Het mooie design kun je heel mooi uit laten komen in je album.

        6002/1466 Blauw Frame vierkant

Op de voorkant van het album is het Blauw Frame vierkant 6002/1466, gestanst uit Kraftpapier en met distress inkt bewerkt, bevestigd.

6011/0421 Noor! Labelvellen Country Garden
Op het Blauw Frame vierkant is een postcard, een plantenbakje en de te gekke roze volkswagen verwerkt. Deze plaatjes vind je allemaal terug op de Labelvellen Country Garden 6011/0421. Deze mooie set embellishments past bij het mooie designpapier.



Het leuke hekje is afkomstig van de mallenset Schelpen, tekstbord en hek uit de serie Under the Sea 6002/0653. Het geheel is afgemaakt met een flinke strik en een tekstje. 


Voor in de vakken van de filefolder heb ik allemaal kaartjes gemaakt met lipjes van lint zodat je de kaartjes er makkelijk uit kunt trekken. De kaartjes hebben een afmeting van 13 bij 13 cm. Omdat mijn Kraftpapier aan de achterkant een andere kleur heeft heb ik dubbele kaartjes Kraft gemaakt en aan elkaar bevestigd. Hierop is aan beide zijde wit cardstock (12,5 bij 12,5 cm) en designpapier (12 bij 12 cm) bevestigd.  Op dit kaartje heb ik een pocket gemaakt en er een postcard, gemat op wit cardstock en Kraft, ingestoken.

Hieronder vind je nog wat voorbeelden van kaartjes die ik voor in mijn album heb gemaakt.



Dit is mijn project voor deze week. Ik hoop dat ik jullie weer heb mogen inspireren.

Tot volgende week!

Liefs,








Geen opmerkingen:

Een reactie posten